Verpleging en verzorging thuis
Palliatieve Terminale Zorg
Heeft u zorg nodig en wenst u meer informatie hierover?
Wij zoeken graag met u naar de mogelijkheden binnen onze instelling.
Veel gestelde vragen
Leidt gebruikmaken van een thuiszorg tot verlies van zelfstandigheid?
Nee. Wij geloven in de kracht van elk persoon. Veel van onze cliënten hebben gewoon een beetje hulp nodig om een veilig en productief leven te blijven leiden. Ongeacht uw situatie, ons doel is om u het best mogelijke resultaat te bieden terwijl u de controle heeft over uw zorg en dagelijkse beslissingen.
Hoe kan ik een zorgverlener in mijn huis vertrouwen?
Onze gouden regel luidt: ‘We zullen geen zorgverlener aan u toewijzen die wij niet in ons eigen huis zouden verwelkomen.’ Dit is de uitganspunt van onze bestuurder en de ruggengraat van onze missie. Professionele zorgverleners voelen zich aangetrokken tot organisaties die vertrouwen, compassie, stabiliteit en hoop hebben en bieden.
Hoe trekt Naleya Thuiszorg goede zorgverleners aan?
De zorgverleners dienen te voldoen aan onze strenge selectieprocedures. Naleya Thuiszorg onderwerpt potentiële zorgverleners aan een uitgebreide achtergrondcontrole en screeningproces op identiteit, integriteit en competentie.
Wat als ik de zorgverlener niet overweg kan?
Het kan voorkomen dat u geen klik voelt met een zorgverlener. Indien dit van toepassing is kunt u contact met ons opnemen en zullen wij u snel een andere zorgverlener toewijzen.
Hebben wij de keuze om de zorgverleners te selecteren?
Onze wijkverpleegkundige maakt uw wensen bespreekbaar tijdens het intakegesprek. Naleya Thuiszorg evalueert, tot in zekere mate, of wij aan uw wensen kunnen voldoen. Aan de hand van uw wensen, die van uw naasten, de indicatiestelling en op basis van onze ervaring stellen wij een team van zorgverleners voor u op.
Wat is de wervingsprocedure bij het vinden van een zorgverlener?
Naleya Thuiszorg hanteert een strenge wervingsprocedure. Daarnaast controleert Naleya Thuiszorg of de zorgverleners geschikt zijn om zorg te verlenen. Dit doen we door:
- navraag te doen bij eerdere werkgevers;
- het BIG-register te bekijken;
- navraag te doen bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd;
- een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te vragen aan de zorgverlener.
Naast bovenstaande evalueert Naleya Thuiszorg met regelmaat de binnenkomende klachten en meldingen. Hierdoor kunnen wij als organisatie nagaan of de zorgverleners nog goed functioneren.